El Roc i l´Ona són dos trapelles molt tremendos i moguts que fan suar la gota als seus pares....sort que són tant eixerits. La meva intenció és que això sigui un petit diari d´anècdotes i vivències...

dijous, 11 de març del 2010

Viatge a Paris ( lV )

Vam llevar-nos com cada dia, cap a les 8 del matí. Vam omplir les maletes i les vam dur a la consigna de la Gare de l'Est. Així podíem aprofitar el dia sense arrossegar-les... ja només ens faltaria això. Quan vam deixar l'apartament vam dirigir-nos a Montmatre. Jolin quines pujades..., i quines escales i amb els cotxets...!!! La darrera escala la vam pujar amb l'Eladi tibant els dos cotxets, el Guiu i l'Ona tan panxos i la Rat i jo també suant tinta. Finalment vam arribar exhausts i suats a la Plaça du Tertre. Una petita plaça plena de pintors i artistes. Molt d'ambient i fins i tot de pintors ambulants que tot caminant et volien retratar. Per un petit carreró vam arribar al Sacré Coeur. L' esglèsia destaca per la seva immensitat i el color de les seves pedres, blanques com la neu. Des d'allà la vista de Paris és impressionant. Després de la gran panoràmica vam baixar amb el funicular però.... sorpresa! a la iaia no li funcionava el bitllet i mentre tots hi pujàvem ella es va quedar davant les proteccions sense poder-ho fer. Arribats a baix vam esperar que arribés amb el següent viatge. Vam buscar un lloc per dinar pel barri de Montmatre. Quina odisea!!! Un petit restaurant, molt acollidor però petit i estret. Ens van rebre molt bé però es clar havíem de plegar els cotxets. La cambrera ens ho va repetir 4 vegades però és que no podíem anar més ràpid; que si les jaquetes, que si ara els gorros, que si he d'agafar els canviador dels bolquers,...uf, fins que no vam estar asseguts va passar una bona estona i muntant l'espectacle per a la resta de clients. Vam menjar moooooooolt bé !!! Els plats bons i quantiosos, llàstima que al Roc no li va agradar la salsa dels espagettis i gairebé no va dinar... Després ens vam dirigir cap al Moulin Rouge, situat a pocs carrers i envoltat de sex shops,cabarets,.. (tot molt decent on no es veia res des de fora,....).
Ens quedàven poques hores per Paris així que vam anar a fer la darrera excursió. Havíem passat per sota del Pont d'Alexandre i el Pont Neuf però no hi havíem anat a veure'l. Així que vam agafar el metro i cap el Pont d´Alexandre falta gent. És preciós, molt hornamentat i pintat en daurat, molt elegant. Llavors allà vam veure un casament jueu (el noi duïa el casquet) . El cotxe d´època blanc i uns nuvis que feien molt goig es tiraven fotos allà, al costat del Sena. Desprès ja començava a haver-hi nervis per l´avió de tornada, arribava l´hora. Vam dirigir-nos al Pont Neuf, just abans de l´entrada a la Cité, però ja no el vam poder gaudir gaire. Vam anar cap a la Gare de l'Est on teníem les maletes, a l´arribar al lloc establert ja teníem el taxi que ens esperava. Ens allunyàvem de Paris, de lluny encara vèiem la Tour Eiffel amb les seves llums que semblava que també ens acomiadava. Uns dies molt bonics que vam passar en companyia de tota la família. La resta de la crònica de la tornada a l´aeroport millor que llegiu la crònica al bloc de l´Eladi, no té desperdici....